دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

negative mind 4 راهکار قطع تفکر منفی

 

 

جستجوی شادی ، شادی و رضایت محصول فرعی طبیعی و تکاملی روح شما است که به سمت سطوح روز افزون گسترش و آگاهی پیش می رود. با این حال، زندگی ، ناگزیر حاوی درد است. وقتی تحت تأثیر رویدادهای دردناک قرار می گیرید، آشفتگی ذهنی و عاطفی را تجربه می کنید. افکار و احساسات منفی ، سنگین و تاریک هستند. این آگاهی شما را به حالت تدافعی، عصبانیت، غم و اندوه و تفکر در بدترین سناریو تبدیل می کند.

 

 

برای اکثر مردم، منفی بافی چیزی است که با گذشت زمان می گذرد، مانند کشتی ای که در مه می رود. اما منفی گرایی می تواند بسیار مشکل سازتر و موذیانه تر باشد. منفی گرایی مزمن یا اجباری از این نوع می تواند شما را در نوعی "زندان" فکر و احساس گرفتار کند و هر جنبه ای از تجربیات زندگی شما را آلوده کند. به جای اینکه اجازه دهید منفی ها در شما جاری شود و از بین بروند، گرفتار یک جریان پراکنده احساسی می شوید.

 

 

این منفی گرایی مزمن می تواند تلفات زیادی بر زندگی، روابط، شادی و سلامتی شما وارد کند. فرار از زندان منفی باید به عنوان یک اولویت بالا برای رفاه طولانی مدت شما در نظر گرفته شود.

 

 

هنگامی که با تهدیدهای فیزیکی یا تهدیدی برای نفس و تصویر خود مواجه می شوید، بدن شما واکنش تدافعی نشان می دهد و شما می ترسید. این ترس به عنوان یک احساس یا فکر منفی تعبیر می شود.

 

 

 

منفی گرایی از کجا می آید؟

 


فعال شدن منظم این پاسخ های دفاعی منجر به چیزی شده است که عصب شناسان از آن به عنوان سوگیری منفی یاد می کنند. این بدان معناست که در اصل، مغز ما از نظر تکاملی مستعد جستجو و تمرکز بر تجربیات منفی است. به گفته روانشناس ریک هانسون، Ph.D. در کتاب خود، مغز بودا: مغز برای تجربیات منفی به صورت چسبنده مل می کند  اما برای تجربیات مثبت اینطور نیست و به این دلیل است که اجداد باستانی شما همیشه باید مراقب خطر یا تهدیدی برای بقای خود باشند. در دوران ماقبل تاریخ، اگر همیشه مراقب بودید که چه اتفاقی ممکن است رخ دهد، شانس بیشتری برای زنده ماندن برای انتقال ژن‌های خود به فرزندانتان داشتید.

 

 

 

اگرچه زندگی مدرن به طور منظم افراد عادی را در موقعیت های تهدید کننده زندگی قرار نمی دهد، اما منفی گرایی هنوز هم بر تفسیر شما از جهان پیرامون تان تاثیر گذار است . به جای اینکه ببینید چه چیزی در زندگی شما خوب پیش می رود، روی چیزهایی که خوب پیش نمی رود تمرکز می کنید و اتفاقات بد بیشتری را در آینده پیش بینی می کنید. بدتر از همه، شما حتی ممکن است به دنبال چیزهایی باشید که اشتباه پیش می‌روند، به عنوان نوعی تایید منفی گرایی ، یا به دنبال شواهدی از روایت شخصی منفی خود باشید. شما می توانید شروع به جستجوی موارد منفی کنید، آن را پیدا کنید و از آن برای تقویت یک جهان بینی منفی پر از رنجش، بدبینی و از دست دادن ایمان به انسانیت استفاده کنید.

 

 

negative mind  4 راهکار قطع تفکر منفی

 

چگونه می توانید از گرایش حیله گر و درونی تکاملی به منفی بودن فرار کنید؟ در اینجا چند پیشنهاد وجود دارد که می تواند به شما کمک کند از زندان تفکر منفی خارج شوید.

 

 

1. مدیتیشن

 


مدیتیشن به چندین روش کلیدی بر ادراک و واکنش شما به منفی گرایی تأثیر می گذارد.

 

مدیتیشن آگاهی را گسترش می دهد


. آگاهی اولین قدم برای فرار از منفی گرایی وسواسی است به این دلیل ساده که تا زمانی که در وهله اول تشخیص ندهید که آنجا هستید ، نمی توانید از زندان خارج شوید. آگاهی گسترده به شما کمک می کند زمانی که در یک حلقه بازخورد منفی گرفتار شده اید، واضح تر ببینید.


مدیتیشن به شما این امکان را می دهد که به جای واکنش نشان دادن ، به افکار خود شاهد باشید


. در این حالت شاهد، می توانید ببینید که شما منفی گرا نیستید. مال تو نیست درست مانند هر فکر یا احساس دیگری، به وجود می آید، برای مدتی باقی می ماند و سپس محو می شود.


مدیتیشن شما را وارد میدان آگاهی ناب می کند


. مکانی را تصور کنید که آنقدر پاک، آنقدر بی عیب و نقص و سالم است که هر چیزی را که با آن تماس پیدا می کند پاک و تقدیس می کند - یعنی آگاهی ناب، سات چیت آناندا یا آگاهی سعادت ابدی. این حالتی است که هر بار که مدیتیشن می کنید، حتی اگر برای یک ثانیه، در آن فرو بروید.

 

 

به گفته ودانتا، وقتی مدیتیشن می‌کنید انگار یک پارچه کثیف را در جریان آب خالص می شوئید . هر بار که لکه دیگری را پاک کنید تا پارچه کاملا تمیز شود. به همین ترتیب، هیچ مقدار منفی نمی تواند قدرت پاک کنندگی موجود در میدان آگاهی نامحدود را تحمل کند.

 

 


2. الگو را قطع کنید

 


تفکر منفی یک فرآیند چرخه ای و خودپایدار است. افکار منفی چسبنده هستند. آنها به افکار دیگری با فرکانس و لحن مشابه برخورد می کنند و مانند گلوله برفی که در سراشیبی می غلتد ، سرعت و شتاب گرفته و بزرگتر می شود . برای فرار از تفکر منفی، باید از حلقه خارج شوید. برای انجام این کار، وقفه های الگوی توقف قوی را پیدا کنید – کاری را انجام دهید که باعث تغییر ناگهانی و کامل در هوشیاری شود.

 

 

 

برای پیاده روی سریع به بیرون بروید


آب سرد را روی صورت خود بپاشید


بدن خود را از طریق برخی از حرکات یوگا مانند سلام بر خورشید حرکت دهید


یک تمرین تنفسی پرانرژی، مانند تنفس متعادل را امتحان کنید - دم و بازدم را برای تعداد مساوی 4 یا 5 ثانیه انجام دهید.


از یک مانترا استفاده کنید: مانتراها برای قطع گفتگوهای درونی منفی که به تفکر منفی دامن می زند، قدرتمند هستند. یک شعار مثبت مانند «من از نظر عاطفی آزادم» یا «من شاد و سالم هستم» یا «احساس می‌کنم قوی هستم» یا چیزی که به بهترین وجه با شما طنین‌انداز می‌شود را به‌طور بی‌صدا تکرار کنید، به طوری که هدف با آنچه شما نیاز دارید تنظیم شود.


هنگامی که الگوی منفی گرایی شکسته شد، جایگزینی آن با افکار و احساسات مثبت و نشاط آور آسان تر می شود.

 

 

 

3. قرار گرفتن در معرض محرک های منفی را به حداقل برسانید

 

 


مهم است که تلاشی آگاهانه انجام دهید تا از منفی گرایی تا حد ممکن جلوگیری کنید. شما باید در نظارت بر آگاهی خود کوشا باشید. شما باید عمدا تصمیم بگیرید که توجه خود را به چه چیزی معطوف کنید. برای به حداقل رساندن قرار گرفتن در معرض تأثیرات منفی ، متعهد شوید که موارد زیر را از برنامه روزانه خود حذف یا محدود کنید :

 

اخبار رسانه ها را تماشا نکنید


در بحث های سیاسی خصمانه شرکت نکنید


در موضوعات داغ نظرات در رسانه های اجتماعی شرکت نکنید


فیلم‌های خشونت‌آمیز یا برنامه‌های تلویزیونی را بی‌درنگ تماشا نکنید


از روابط یا افرادی که دارای نگرش منفی هستند دوری کنید. منفی‌گرایی می‌تواند مسری باشد و کسانی که در چنگال آن گرفتار شده‌اند اغلب می‌خواهند که دیگران نیز  باورهایشان را تقویت کنند.

 

 


4. شکرگزاری را تمرین کنید

 

 


پرورش قدردانی یکی از قدرتمندترین ابزارهایی است که برای بازنویسی برنامه های منفی که در ذهن شما اجرا می شود، دارید. منفی نگری همیشه در مورد ترس و کمبود است. با تمرکز بر فراوانی و رفاه، قدردانی نقطه مقابل منفی گرایی خواهد بود . منفی‌گرایی با دور کردن توجه از چیزهایی که ندارید ، آنچه ممکن است اشتباه پیش برود، یا سایر نارضایتی‌ها به همه چیزهایی که دارید ، و هر چیزی که در زندگی شما درست پیش می‌رود، از بین می‌رود.

 

 

 

این همان چیزی است که دکتر هنسون به آن می‌گوید " جذب خوبی ها " . او خاطرنشان می‌کند که برای تنظیم مجدد ذهنتان به دنبال آن دسته از چیزهای خوب در زندگی‌تان باشید که اغلب بدیهی تلقی می‌شوند، و با این کار می‌توانید تمرین مداومی در این مورد داشته باشید. هنگامی که این تغییر را انجام می دهید، شروع به دیدن خوبی، زیبایی و خوشبختی در هر کجا می کنید . فهرست‌بندی منظم فراوانی زندگی‌تان، یک حلقه بازخورد جدید ایجاد می‌کند که شرطی‌سازی منفی قبلی شما را بازنویسی می‌کند. اکنون می‌توانید به دنبال خوبی باشید و آن را بیابید و از اعتقادات خود در دنیایی امن، شاد و پربار حمایت کنید.

 

 

به مدت یک ماه به این مراحل متعهد شوید. با تمرین منظم و متعهدانه، به زودی متوجه خواهید شد که نقش منفی در زندگی شما تا حد زیادی کاهش می یابد و دری را به روی خوشبختی و رضایت بیشتر باز می کنید.


 

مطالب مفید پیشنهادی:

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا 4 راهکار قطع تفکر منفی