دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

Superhuman Energy 7 گام رسیدن به انرژی مافوق بشری

 

هر جنبه ای از زندگی شما، از کار و امور مالی گرفته تا روابط و سرگرمی ها، به انرژی شما بستگی دارد. انرژی فراوان، سوخت لازم را برای حمایت از مناطق مهم تمرکز فراهم می کند در حالی که انرژی کاهش یافته منجر به پتانسیل ناتمام می شود.

 

 

روش هایی که در ادامه می آیند روش های اثبات شده افزایش انرژی هستند. هنگامی که این روال ها به طور منظم اجرا شوند، نه تنها انرژی را افزایش می دهند، بلکه پیری سلولی را کُند می کنند، مزایای محافظتی عصبی را ارائه می دهند و میتوکندری شما را شارژ می کنند.

 


 

 

1. 20 دقیقه را در نور روشن صبح بگذرانید

 

 


در حالی که بسیاری از مردم از اثرات مختل کننده خواب نور آبی در شب آگاه هستند، بیشتر آنها در مورد اهمیت نور روشن صبحگاهی نشنیده اند. تحقیقات نشان می دهد که قرار گرفتن در معرض نور روشن در عرض نیم ساعت پس از بیدار شدن می تواند مدت زمان به خواب رفتن در شب را کاهش دهد و کیفیت خواب را که دو عامل حیاتی در تولید انرژی است، افزایش دهد. به عنوان یک امتیاز اضافه، نور روشن صبحگاهی باعث کاهش چربی بدن و اشتها در زنان می شود .

 

 

برای استفاده از فواید نور صبحگاهی، نیم ساعت پس از بیدار شدن به پیاده روی، مدیتیشن یا خوردن صبحانه در فضای باز بروید. اگر آب و هوا اجازه حضور در فضای باز را نمی دهد، از یک دستگاه نور درمانی روشن استفاده کنید. حداقل 20 دقیقه قرار گرفتن در معرض نور را هدف قرار دهید.

 


 

2. هر ساعت 3 دقیقه ورزش کنید

 

 


محققان دانشکده پزشکی یوتا دریافتند که انجام تمرینات ورزشی با شدت سبک تا متوسط ​​به مدت سه دقیقه در طول روز به طور قابل توجهی انرژی ذهنی را افزایش داده و احتمال مرگ به هر دلیلی را تا 33 درصد کاهش می دهد.

 

 

اگر 16 ساعت در روز بیدار هستید و هر ساعت به مدت سه دقیقه حرکت می کنید، مجموع آن روزانه 48 دقیقه می شود. آن را در هفت روز در هفته ضرب کنید و در نهایت هر هفته بیش از پنج ساعت و نیم تمرین تناوبی خواهید داشت. حرکت در طول روز علاوه بر افزایش انرژی، بهره وری، تمرکز، خلاقیت و خلق و خو را نیز افزایش می دهد.

 

 

وقفه‌های حرکتی می‌تواند شامل پیاده‌روی، حرکات کششی، اسکات، هل دادن یا هر فعالیتی باشد که قلب شما را به حرکت درآورد. در یک محیط اداری سعی کنید چندین پله از پله ها بالا بروید، از نوارهای مقاومتی استفاده کنید یا فشارهای روی میز را انجام دهید.

 


 

3. یک برنامه خواب/بیداری ثابت داشته باشید

 

 


یک برنامه خواب ثابت، ساعت درونی بدن را حفظ می کند. از آنجایی که هورمون ها، انرژی، ضربان قلب، فشار خون و سلامت قلب و عروق به ساعت درونی بدن بستگی دارد، حتی تغییرات جزئی نیز می تواند به طور قابل توجهی بر سلامت شما تأثیر بگذارد. تحقیقات نشان می دهد که یک برنامه خواب و بیداری ثابت می تواند استراحت با کیفیت را افزایش دهد، به بهبود ترکیب بدن در میان افراد مسن کمک کند و خطر بیماری قلبی را کاهش دهد .

 

 

به گفته دکتر Cinthya Peña Orbea، پزشک مرکز اختلالات خواب کلینیک کلیولند، تنظیم زمان خواب و بیداری که اجازه استراحت کافی را می دهد بسیار مهم است و سپس سعی کنید هفته ای یک بار بیش از یک ساعت آن را تغییر ندهید. علم باستانی آیورودا توصیه می کند که زمان خواب شبانه شما بین 10 شب تا 6 صبح باشد.


 

ساعات خواب و بیداری

ساعات خواب و بیداری


 

4. گیاهان بیشتر و غذاهای فرآوری شده کمتر بخورید

 

 


در کنار سلامت کلی، انرژی مستقیماً از غذاهایی که مصرف می کنید به دست می آید. تامین سوخت باکیفیت بدنتان در قالب غذاهای گیاهی غنی از فیبر مغذی و گیاهی حیاتی است.

 

 

تقریباً هر چیزی که در یک بسته ارائه می‌شود، حتی آنهایی که برچسب‌های سالم، طبیعی و ارگانیک دارند، پردازش می‌شوند. در حالی که غذاهای فرآوری شده ممکن است یک انفجار سریع انرژی ایجاد کنند، اما به دلیل سابقه افزایش قند خون و کاهش انرژی بدنام هستند. وقتی احساس گرسنگی می کنید، روی مصرف فست فودهای طبیعت تمرکز کنید مانند آجیل، دانه ها، جو، میوه ها و سبزیجات.

 


 

 

5. از میان وعده صرف نظر کنید

 

 


توصیه‌های غذایی متعارف پیشنهاد می‌کنند که خوردن وعده‌های غذایی کوچک مکرر، سطح قند خون را ثابت نگه می‌دارد. با این حال، حکمت آیورودا نشان می‌دهد و علم مدرن تأیید می‌کند که خوردن مکرر واکنش انسولین بدن را بی‌ حساس می‌کند و در نهایت منجر به پایداری کمتر قند خون می‌شود. روزه گرفتن بین وعده های غذایی به بدن اجازه می دهد تا آخرین وعده غذایی را قبل از شروع یک فرآیند هضم جدید به طور کامل هضم کند.

 

 

 

در آیورودا، ساعات بلافاصله بعد از غذا به عنوان مرحله کافا شناخته می شود که در آن بدن احساس سنگینی و سیری می کند. به دنبال آن دوره پیتا می آید، جایی که فرآیندهای گوارشی غذا را به انرژی تبدیل می کند. مرحله نهایی مرحله واتا است که طی آن احساس سبکی برمی گردد که به معنای تکمیل هضم است. هر بار که غذا می خورید، مهم است که زمان کافی برای انجام کل فرآیند گوارش (4 تا 5 ساعت) بگذارید. برای حفظ انرژی پایدار، سه وعده غذایی متعادل بخورید و در این بین از نوشیدن چای گرم و گیاهی لذت ببرید.

 


 

6. میکروبیوم روده خود را درمان کنید

 

 


سیستم عصبی روده که به نام میکروبیوم روده نیز شناخته می شود، نقش کلیدی در تولید انرژی دارد. روده نه تنها مواد مغذی حیاتی را از غذا استخراج می کند، بلکه تنظیم کننده های کلیدی خلق و خو و انرژی مانند سروتونین را نیز تولید می کند. با این حال، رژیم غذایی نامناسب، استرس، الکل، محیط های داخلی، و قرار گرفتن در معرض فلزات سنگین یا عوامل بیماری زا می تواند عدم تعادل در میکروبیوم روده ایجاد کند.

 

 

 

برای بازگرداندن تعادل در روده، غذاهای تخمیر شده غنی از پروبیوتیک مانند کیمچی یا ماست نارگیل خام را ادغام کنید، از غذاهای امگا 3 مانند ماهی سالمون و دانه های چیا لذت ببرید، فیبر گیاهی را افزایش دهید و از استراتژی های مدیریت استرس روزانه استفاده کنید. علاوه بر این، ممکن است استفاده از مکمل های هدفمند مانند آنزیم های گوارشی، ال-گلوتامین، پروبیوتیک ها، کلاژن یا کورکومین مفید باشد.

 


 

 

7. آموزش Hormetic را ادغام کنید

 

 


دشمن انرژی و جوانی پیری نیست، آسایش دائمی است. محیط های کنترل شده آب و هوا، غذای در دسترس و سبک زندگی کم تحرک شرایطی را ایجاد کرده اند که در آن بدن نیازی به قوی تر، توانمندتر یا سازگارتر شدن ندارد.

 

 

تمرین هورمتیک ، استرس‌های فیزیکی با دوز پایین را معرفی می‌کند که پاسخ‌های انطباقی را آغاز می‌کند و در نهایت قدرت و انرژی را افزایش می‌دهد. ورزش یکی از این نمونه‌ها است، اما موارد دیگر وجود دارد: گرما، سرما درمانی، محدودیت کالری، و هیپوکسی متناوب. این ضرب المثل قدیمی که «آنچه تو را نکشد، قوی‌ترت می‌کند» درست است.

 

 

ادغام تمرینات هرمتیک به سادگی به چالش کشیدن بدن شما در محدوده های معقول است. به عنوان مثال، وقتی بیرون هوا سرد است، سعی کنید بدون ژاکت قدم بزنید. یک روز گرم را برای تمیز کردن گاراژ خود انتخاب کنید. با یکی از دوستان مسابقه حبس نفس داشته باشید. 18-24 ساعت از غذا ناشتا باشید. از آنجایی که بدن با موانع جدید مواجه می شود، خود را تطبیق می دهد و برای دفع بهتر چالش در دفعات بعدی کارآمدتر می شود. نتیجه خالص افزایش طول عمر، سلامتی و انرژی است.

 

 

 

پرورش انرژی فوق بشری نیاز به خارج شدن از منطقه راحتی و ورود به طبیعت، حرکت، نور و تمرین دارد. نتیجه این است که نشان انرژی ابرقهرمانی خود را به دست می آورید که می توانید از آن برای انجام کارهای عمیق و شگفت انگیز استفاده کنید.

 

Erin Easterly مربی سلامت کل نگر ، درمانگر آیورودا، معلم یوگا


 

 مطالب مفید پیشنهادی:

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا 7 گام رسیدن به انرژی مافوق بشری