دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

5 Reasons Spring Cleaning 5 دلیل نظافت بهاری

 

هوا کاملا بهاری است. همانطور که آن ژاکت‌ها و چکمه‌های برفی را جمع‌آوری می‌کنید، زمان مناسبی است که به اطراف خانه خود نگاهی بیندازید و ببینید چه چیزی باید پاک شود. نظافت و سامان دادن بیرونی به آرام کردن هرج و مرج درونی کمک می کند. این بدان معنی است که نظافت بهاره نه تنها برای خانه شما مفید است، بلکه برای خود شما نیز مفید است.

 

 

 

از بین بردن به هم ریختگی برای سلامت کلی شما خوب است و حس شروع جدیدی را ایجاد می کند. درگیر شدن در فعالیت بدنی و لذت بردن از هوای تازه راه موثری برای از بین بردن این بلاهای زمستانی است. 

 

 

ماری کوندو، در کتاب پرفروش نیویورک تایمز ، جادوی مرتب کردن زندگی، در مورد چیزی بیش از جارو برقی و گردگیری صحبت می کند. کوندو خوانندگان را تشویق می‌کند تا در آنچه که برای مالکیت انتخاب می‌کنند سازماندهی‌تر و هدفمندتر شوند و مزایای بی‌نظمی و به حداقل رساندن را آموزش دهند. کوندو به خوانندگان یادآوری می‌کند که پاک‌سازی مانند کارمای خوبی است ، دادن کیف‌هایی از لباس‌هایی که دیگر نمی‌پوشید یا وسایلی که دیگر به آن‌ها نیاز ندارید، به شما احساس سبکی می‌دهد و در عین حال برای دیگران نیز سودمند است.

 

 

 

در اینجا پنج دلیل دیگر وجود دارد که باید از نظافت بهاره استقبال کنید :

 

 

 

تمرکز خود را تیز کنید

 


وقتی محیط شما به هم ریخته است، توانایی شما برای تمرکز کاهش می یابد. بر اساس یک مطالعه ، بهم ریختگی همچنین توانایی مغز شما را برای مدیریت اطلاعات محدود می کند. به هم ریختگی باعث می شود حواس تان پرت شود و نتوانید اطلاعات را به خوبی پردازش کنید که در یک محیط بی نظم، سازمان یافته و آرام انجام می دهید. احتمالاً نیازی به یک دانشمند ندارید که به شما بگوید که یک آشپزخانه تمیز یا یک کمد منظم احساس بهتری دارد.

 

 

 

شادی خود را بهبود بخشید

 


اما اگر از نظافت متنفر باشید چه؟ ساده شروع کنید و به خودتان اجازه دهید تفاوت را احساس کنید. گرچن روبین، نویسنده پرفروش کتاب شادی در خانه ، پیشنهاد می‌کند که یکی از کارهایی که می‌توان شروع کرد این است که هر روز صبح تخت خود را مرتب کنید. روبین توضیح می دهد که فقط مرتب کردن تخت روی شادی شما تأثیر مثبت می گذارد. ارتش از تختخوابی برای آماده کردن زمینه برای سربازان خود استفاده کرده است. احساس غرور و موفقیت در ابتدای روز شما را تشویق می کند که برای رسیدن به هر کاری که با آن روبرو می شوید تلاش کنید.

 

 

 

آشفتگی خود را محدود کنید

 


این به آن معنی نیست که شما نمی توانید یک مکان نامرتب را مرتب کنید. بعضی از افراد وقتی کمی آشفتگی دارند احساس بهتری دارند. شما ممکن است از آن دسته افرادی باشید که وقتی اتاقشان کاملاً مرتب است، در واقع فشار می آورند تا آن را حفظ کنند، که منبع استرس می شود. اگر می‌دانید که اندکی از این ویژگی را در خود دارید، مطمئن شوید که جایی برای آشفتگی در نظر می‌گیرید. به عنوان مثال، اتاق شما ممکن است مرتب باشد، اما لوازم هنری شما بهم ریخته است. تمیز کردن می تواند احساس خوبی داشته باشد، اما وقتی نظافت و مرتب کردن بیرونی ، هرج و مرج درونی ایجاد می کند، دقیقا برعکس آنچه شما در نظر داشتید عمل می کند. تعادل خود را پیدا کنید

 

 

 

جایگاه را درست نمایید

 


نظافت نمی تواند مشکلات شما را از بین ببرد، اما می تواند زمینه را برای رسیدگی به سایر بخش های زندگی شما فراهم کند. برخی از افراد سعی می کنند از نظافت و مرتب کردن برای مقابله با هرج و مرج احساسات خود استفاده کنند. از تمیز کردن و سازماندهی به عنوان تنها ابزار خود برای احساس کنترل استفاده نکنید، بلکه از آن به نفع خود استفاده کنید. تمیز کردن اغلب می تواند به آرامش ذهن شما در مواقع استرس زا کمک کند، مانند پس از بحث و مشاجره با همسرتان. فقط مطمئن شوید که به جای اینکه آنها را زیر فرش بکشید، به مسائل عمیق تر زیر سطح رسیدگی کنید.

 

 

 

روزگار خوب را به خاطر بسپار

 


نظافت بهاره همچنین می تواند برای داشتن لحظه ای نوستالژی فوق العاده باشد. همانطور که شروع به بی نظمی می کنید، می توانید تصاویر قدیمی را مرتب کنید، هنری را که فرزندانتان در دوران پیش دبستانی انجام داده اند یا شاید تعدادی بلیت از کنسرتی که با دوستانتان رفته اید پیدا کنید. این یادآوری های کوچک می تواند به تقویت روحیه شما و یادآوری خاطرات خوش کمک کند. این بدان معنا نیست که شما می خواهید در سوراخ خرگوش مکیده شوید و ساعت ها وقت خود را صرف تماشای وسایل خود کنید. یک محدودیت زمانی برای سفر خود به پایین حافظه تعیین کنید.

 

 

 

6 نکته برای تمیز کردن بهاره

 


نظافت بهاره می تواند یک کار دلهره آور باشد، اما اگر با کمی برنامه ریزی و نگرش سرگرم کننده به آن نزدیک شوید، در واقع می توانید از این فرآیند لذت ببرید. این نکات را برای تمیز کردن آخر هفته لذت بخش دنبال کنید:

 

 

 

کاری را که شروع می کنید تمام کنید.

 


اگر آن را یکی یکی از کمدها بردارید، مکرراً احساس تمام شدن را تجربه خواهید کرد که می تواند به حفظ شتاب شما کمک کند.

 


از پاک کننده های سازگار با محیط زیست استفاده کنید.

 


سالم نگه داشتن خانه یعنی انتخاب محصولات پاک کننده ای که برای شما مفید هستند.

 


موسیقی گوش کنید

 


موسیقی می تواند خلق و خوی شما را تقویت کند و به تمیز کردن کمک کند تا احساس لذت بخش کنید.

 


عجله نکن !

 


برای انجام هر قسمت از خانه خود زمان معقولی در نظر بگیرید. این می تواند به کاهش سطح استرس شما کمک کند.

 


نیاز به یک خانه عالی را کنار بگذارید.

 


داشتن انتظارات غیرواقعی مبنی بر اینکه خانه ای تمیز ، مکان شما را شبیه پروژه زندگی مارتا استوارت می کند، شما را در معرض ناامیدی قرار می دهد.

 


نگاهی تازه به زندگی داشته باشید

 


گاهی اوقات انبوهی از مجلات یا زیور آلات که هرگز آنها را کنار نمی گذارید، دیده نمی شوند، فقط به این دلیل که بارها از کنار آنها رد شده اید. طوری به خانه خود نگاه کنید که انگار برای اولین بار آن را می بینید.

 


در نهایت، به یاد داشته باشید که اجازه ندهید کمال گرایی سر راه شما قرار گیرد. وقتی تمیز کردن یا تمیز کردن شروع می شود، در ابتدا آشفتگی بزرگتر می شود. از آنجایی که کشوها خالی می شوند و انبوهی از وسایل برای نگهداری، فروش یا اهدا بیشتر می شوند، گاهی اوقات ممکن است احساس خستگی کنید. اگر این اتفاق افتاد به یاد داشته باشید که وقتی کارتان تمام شد چه احساس خوبی خواهید داشت.

 

 

و آخرین توصیه از ویلیام موریس: "در خانه خود چیزی نداشته باشید که ندانید مفید است یا فکر کنید زیباست."

 

Tamara Lechner مربی مدیتیشن


 

 مطالب مفید پیشنهادی:

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا 5 دلیل نظافت بهاری