دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

Good Energy Eats 9 غذا با ارتعاش بالا برای فصول سرد

 

اگر به دنبال راهی برای افزایش انرژی و شادابی خود در فصول سرد هستید، به دنبال غذاهایی با ارتعاش بالا باشید. همه چیز روی زمین دارای ارتعاش است زیرا از انرژی تشکیل شده است. سرنا پون ، سرآشپز مشهور، متخصص تغذیه و استاد ریکی توضیح می دهد، وقتی می گوییم غذاهای با ارتعاش بالا، منظور ما "غذاهایی است که به شکل طبیعی خود نزدیک هستند و انرژی زمین و خورشید را حمل می کنند." با در نظر گرفتن این موضوع، پون اضافه می‌کند که «گیاهان نزدیک‌ترین چیزی به انرژی خالصی هستند که انسان می‌تواند مصرف کند» و «هرچه گیاهان بیشتری بخورید، بیشتر می‌توانید افزایش ارتعاش خود را احساس کنید».

 

 

 

بهترین راه برای مصرف غذاهای با ارتعاش بیشتر این است که تا حد امکان غذاهای گیاهی را از باغ های خانگی یا بازار کشاورزان انتخاب کنید. غذاهایی که در یک فروشگاه مواد غذایی یافت می‌شوند، اغلب کیلومترها را با کامیون می‌پیمایند - که پون خاطرنشان می‌کند، تجربه‌ای ارتعاشی نیز دارد - و بنابراین کمتر تازه است یا انرژی کمتری از زمین و خورشید را در خود نگه می‌دارد. همانطور که گفته شد، اگر گزینه باغ حیاط خلوت یا بازار کشاورزان محلی را ندارید، پون می‌گوید که می‌توانید " اثر ارتعاشی یک غذا را با ابراز قدردانی و توجه به نحوه درگیر شدن غذا با بدن خود افزایش دهید."

 

 

 

فواید غذاهای با ارتعاش بالا

 

 


پون می گوید تا آنجا که به فواید آن مربوط می شود، «غذاهای با ارتعاش بالا به طرز باور نکردنی مغذی هستند». او می‌افزاید: «این غذاها نه تنها مواد مغذی گیاهی و آنتی‌اکسیدان‌های زیبایی را تأمین می‌کنند که از سلامتی حمایت می‌کنند، بلکه به شما احساس خوبی نیز می‌دهند.» پون در ادامه توضیح می دهد که چگونه مصرف یک رژیم غذایی مملو از این نوع غذاها می تواند «احساس سبکی، ارتباط بیشتر و شفافیت ذهنی را در افراد ایجاد کند». او همچنین خاطرنشان می کند که غذاهای با ارتعاش بالا می توانند به بدن شما کمک کنند تا مراکز انرژی خود را متعادل کند. پون توضیح می‌دهد: «خوردن غذاهایی که با رنگ راهنمای چاکرا مرتبط هستند، می‌توانند به شما در یافتن شفا در این مراکز کمک کنند. او می‌افزاید: «مراکز انرژی متعادل می‌تواند منجر به جریان قوی‌تر انرژی در بدن و سلامت عاطفی و فیزیکی بیشتر شود».

 


چرخه های انرژی

چرخه های انرژی و تست چاکراها


 

 

غذاهای با ارتعاش بالا برای خوردن در زمستان

 


خوردن خوراک های فصلی راه دیگری برای افزایش ارتعاشات بدن و بهره مندی از مزایای غذاهای با ارتعاش بالا است. در اینجا برخی از بهترین غذاهای گیاهی برای افزایش نشاط در فصل سرد آورده شده است .

 

 


سیب
مصرف سیب یک راه عالی برای افزودن ارتعاشات بالا به هر رژیمی است. پون می گوید: «آنها نه تنها ارتعاش شما را افزایش می دهند، بلکه سرشار از فیبر و یک آنتی اکسیدان قوی به نام کورستین هستند.


 

چغندر
سبزیجات ریشه ای در فصل سرما به وفور یافت می شوند. پون می گوید و این جواهرات قرمز رنگ سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان های ضروری هستند. علاوه بر این، سبزیجات ریشه‌دار «انرژی پایه‌دهنده را تأمین می‌کنند، که اگر احساس استرس یا اضطراب می‌کنید، می‌تواند مفید باشد».


 

پونه کوهی
پون می گوید: «گیاهان برخی از غذاهای مورد علاقه من با ارتعاش بالا هستند. او می افزاید: آنها "مزایای ظریف و درمانی را ارائه می دهند که توسط علم ثابت شده است و اگر واقعاً آنها را تنظیم کنید، می توانید آنها را احساس کنید." این گیاه محبوب دارای روغن طبیعی است که "با خواص ضد میکروبی، ضد ویروسی و ضد التهابی خود از سلامتی حمایت می کند."


 

پرتقال ها
مرکبات در فصول سرد هستند و به گفته پون، "انرژی نشاط بخشی را ارائه می دهند که می تواند به حرکت بدن و ذهن شما کمک کند." آنها همچنین برای سیستم ایمنی بدن عالی هستند زیرا "پر از ویتامین C" هستند.


 

سیب زمینی های شیرین
سیب زمینی شیرین از آنجایی که در زمین رشد می کند، در عین حال که ارتعاش شما را افزایش می دهد، انرژی زمین را ارائه می دهد. پون می افزاید: «سیب زمینی شیرین همچنین سرشار از بتاکاروتن است و یکی از تنها غذاهای گیاهی است که بیوتین را تامین می کند.


 

کولارد گرینز (نوعی کلم است)
سبزی ها راه عالی دیگری برای افزایش ارتعاشات بدن شما هستند زیرا انرژی آنها "نور تقریباً خالص خورشید" است. پون می‌گوید: در زمستان، مصرف سبزی‌های کولارد به بدن ویتامین‌های C و A را افزایش می‌دهد.


 

لیمو
این مرکبات مورد علاقه سرشار از ویتامین C مفید است. پون می‌گوید، افزودن آب لیمو به آب، چای یا سوپ می‌تواند به سرعت انرژی شما را به محل شفافیت و حضور منتقل کند.


 

نعناع
پون می‌گوید: گنجاندن نعناع در رژیم غذایی زمستانی می‌تواند از سلامت گوارش حمایت کند، که پایه مهم سلامت کلی است. علاوه بر این، انرژی با طراوت و ارتعاش بالایی را ارائه می دهد.


 

جوانه ها
در فصل زمستان، مصرف غذاهای گیاهی فصلی می تواند چالش برانگیز باشد، زیرا دقیقاً فصل فراوان طبیعت نیست. اما، یک راه آسان برای انجام این کار این است که جوانه ها را به رژیم غذایی خود اضافه کنید. پون می گوید: جوانه ها حاوی مجموعه ای از ویتامین ها، مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند.

 

"جسی کوئین ، روزنامه نگار و مربی ریکی


 

 مطالب مفید پیشنهادی:

 

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا 9 غذا با ارتعاش بالا برای فصول سرد