دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

 

ارتباط کووید 19 با اضافه وزن

 

ارتباط کووید 19 با اضافه وزن

 

از زمان ابتلا به همه‌گیری، مطالعات بسیاری نشان داد بسیاری از بیماران مبتلا به کووید19 دارای اضافه وزن بودند و این موضوع در هفته‌های اخیر بیشتر مورد توجه قرار گرفته است. تحقیقاتی که مورد تأیید مرکز پولیتزر و بنیاد Heising-Simons هستند نشان می‌دهد افرادی که فقط اضافه وزن دارند در معرض خطر بیشتری هستند.

 

یکی از این تحقیقات نشان داد افراد که به چاقی مبتلا هستند 113 درصد بیشتر از افراد معمولی به خاطر بیماری کرونا در بیمارستان بستری شدند و همچنین احتمال بستری این افراد درICU و میزان مرگ‌ومیر در آن‌ها به ترتیب 74 و 48 درصد بیشتر از افراد با وزن طبیعی هستند.

 

 

دلیل این افزایش خطر به ویژگی‌های فیزیولوژیکی مانند نقص ایمنی، التهاب مزمن و خون مستعد لخته شدن مربوط است که همگی می‌توانند ابتلا به کووید19 را تشدید کنند. از طرفی این افراد بیشتر در معرض بیماری‌هایی مانند بیماری‌های قلبی، ریوی، فشارخون، سندرم متابولیک و دیابت، هستند که همگی به عنوان فاکتورهای تأثیرگذار منفی در ابتلا به بیماری کرونا شناخته شده‌اند.

 

 

در این افراد چربی شکم به دیافراگم فشار آورده و باعث آسیب دیدن ریه‌ها توسط عضله بزرگ زیر حفره قفسه سینه و نهایتاً محدود شدن جریان هوا می‌شود. همچنین سلول‌های چربی با نفوذ به اندام‌هایی مانند طحال، مغز استخوان و تیموس که سلول‌های ایمنی را تولید و ذخیره می‌کنند نفوذ می‌کنند باعث تضعیف سیستم ایمنی بدن می‌شوند.

 

منبع


 

مطالب مفید پیشنهادی:

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه خبرها وبلاگ ارتباط کووید 19 با اضافه وزن