دانش آیورودا (علم زندگی)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

 

POWER OF GEMSTONES قدرت سنگ های قیمتی  در آیورودا

 

 

آیورودا یک سیستم درمانی باستانی و جامع است که بیش از 5000 سال پیش در هند پدید آمد. کلمه "آیورودا" از دو کلمه سانسکریت "Ayur" به معنای زندگی و "Veda" به معنای دانش یا علم گرفته شده است که به "علم زندگی" ترجمه می شود. این فقط نوعی دارو نیست، بلکه روشی از زندگی است که به تعادل ذهن، بدن و روح برای دستیابی به سلامت و تندرستی مطلوب اعتقاد دارد.

 

 

آیورودا هر فرد را منحصر به فرد می داند و به دنبال درک ماهیت فردی، ساختار فیزیکی و تمایلات اوست که به آنها دوشا می گویند. این درک برای ایجاد برنامه های درمانی شخصی که ممکن است شامل داروهای گیاهی، ماساژ، یوگا و مدیتیشن، و همچنین توصیه های غذایی و سبک زندگی باشد، استفاده می شود. آیورودا یک رویکرد کل نگر به سلامت است که تمام جنبه های زندگی یک فرد را در نظر می گیرد و نقشه راهی برای زندگی کامل، سالم و متعادل ارائه می دهد.

 

 

 

در آیورودا اعتقاد بر این است که سه دوشا یا انرژی های بیولوژیکی بر عملکردهای فیزیکی و ذهنی بدن حاکم هستند. این دوشاها واتا، پیتا و کافا نام دارند.

 

 

واتا نشان دهنده انرژی حرکت است و با عناصر هوا و فضا مرتبط است. عملکردهای بدن مانند تنفس، گردش خون و تکانه های عصبی را کنترل می کند. عدم تعادل در واتا می تواند منجر به علائمی مانند خشکی، یبوست و اضطراب شود.

 

 

پیتا نشان دهنده انرژی متابولیسم است و با عناصر آتش و آب مرتبط است. عملکردهای بدن مانند هضم، متابولیسم و ​​دمای بدن را کنترل می کند. عدم تعادل در پیتا می تواند منجر به علائمی مانند التهاب، آکنه و عصبانیت شود.

 

 

کافا نشان دهنده انرژی ساختار است و با عناصر زمین و آب مرتبط است. عملکردهای بدن مانند رشد، قدرت و ایمنی را کنترل می کند. عدم تعادل در کافا می تواند منجر به علائمی مانند افزایش وزن، احتقان و بی حالی شود.

 

 

طبق آیورودا، هر فردی ترکیب منحصر به فردی از این دوشاها به نام پراکریتی دارد که در زمان لقاح مشخص می شود و در طول زندگی نسبتاً پایدار می ماند. تمرین‌کنندگان آیورودا از دوشاها برای کمک به درک ویژگی‌های فیزیکی و روانی افراد و همچنین عدم تعادل سلامتی آن‌ها استفاده می‌کنند.

 

 

 

به اندازه کافی جالب توجه است که بسیاری از تمرین‌کنندگان آیورودا فواید گوهر درمانی را توصیه کرده‌اند. اعتقاد بر این است که سنگ های قیمتی دارای خواص و ارتعاشات خاصی هستند که می تواند به تعادل دوشاها و ارتقای سلامتی کمک کند.

 

 

POWER OF GEMSTONES  قدرت سنگ های قیمتی در آیورودا

 

 

بر اساس باورهای آیورودا، سنگ های قیمتی زیر با فواید زیر همراه هستند :

 

 

 

یاقوت سرخ: اعتقاد بر این است که انرژی و نشاط را افزایش می دهد و گردش خون را بهبود می بخشد. همچنین اعتقاد بر این است که چاکرای ریشه را متعادل می کند و باعث خوشبختی می شود. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

زمرد: اعتقاد بر این است که وضوح ذهنی را بهبود می بخشد و احساسات را تسکین می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که چاکرای قلب را متعادل می کند و باعث خوش شانسی می شود. گفته می شود که برای افرادی که دارای عدم تعادل پیتا یا کافا در بدن خود خود هستند خوب است.

 

 

یاقوت کبود زرد: اعتقاد بر این است که هضم را بهبود می بخشد و خوش شانسی می آورد. همچنین اعتقاد بر این است که چاکرای شبکه خورشیدی را متعادل می کند و رفاه را به ارمغان می آورد. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

مروارید: اعتقاد بر این است که پوست را بهبود می بخشد و باعث آرامش ذهن می شود. همچنین اعتقاد بر این است که چاکرای تاج را متعادل می کند و رفاه را به ارمغان می آورد. گفته می شود که برای افرادی که دارای عدم تعادل پیتا یا کافا در بدن خود خود هستند خوب است.

 

 

یاقوت کبود آبی: اعتقاد بر این است که وضوح ذهنی را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد. همچنین اعتقاد بر این است که چاکرای گلو را متعادل می کند و باعث خوش شانسی می شود. گفته می شود برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا کافا دارند خوب است.

 

 

POWER OF GEMSTONES قدرت سنگ های قیمتی  در آیورودا 

 

 

سایر سنگ های قیمتی که در آیورودا نیز دارای خواص درمانی هستند عبارتند از:

 

 

 

الماس: اعتقاد بر این است که انرژی، قدرت و شجاعت را افزایش می دهد. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

مرجان: اعتقاد بر این است که گردش خون را بهبود می بخشد و شانس می آورد. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

گارنت هسونیت: اعتقاد بر این است که هضم را بهبود می بخشد و استرس را کاهش می دهد. گفته می شود برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا کافا دارند خوب است.

 

 

چشم گربه ای: اعتقاد بر این است که وضوح ذهنی را بهبود می بخشد و باعث خوش شانسی می شود. گفته می شود برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا کافا دارند خوب است.

 

 

آمتیست: اعتقاد بر این است که آگاهی معنوی را ارتقا می دهد و استرس را کاهش می دهد. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

سیترین: اعتقاد بر این است که رفاه و فراوانی را ترویج می کند. گفته می شود که برای افرادی که دارای عدم تعادل پیتا یا کافا در بدن خود خود هستند خوب است.

 

 

توپاز: اعتقاد بر این بود که قدرت و محافظت می آورد. گفته می شود که برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا پیتا دارند خوب است.

 

 

عقیق: اعتقاد بر این است که تعادل و هماهنگی را به ارمغان می آورد. گفته می شود برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا کافا دارند خوب است.

 

 

آکوامارین: اعتقاد بر این است که تعادل عاطفی و ثبات را به ارمغان می آورد. گفته می شود برای افرادی که در بدن خود خود عدم تعادل واتا یا کافا دارند خوب است.

 

 

توجه

ذکر این نکته ضروری است که این انجمن ها بر اساس باورهای سنتی هستند و از نظر علمی ثابت نشده اند. همچنین مهم است که به یاد داشته باشید که سنگ های قیمتی باید همراه با سایر درمان های آیورودا استفاده شوند و نه به عنوان جایگزینی برای درمان های پزشکی مرسوم. مهم است که قبل از استفاده از سنگ های قیمتی به عنوان نوعی درمان با یک پزشک متخصص مشورت کنید و همچنین قبل از استفاده با پزشک یا متخصص مراقبت های بهداشتی مشورت کنید.


 

مطالب مفید پیشنهادی:

 

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا قدرت سنگ های قیمتی در آیورودا