دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

دوشاها در محل کار

 

 

وقتی در فعالیت‌های روزانه‌مان معنا و هدف پیدا می‌کنیم، در زندگی خود شادابی را تجربه می‌کنیم. ما به منبع فراوانی از انرژی دسترسی داریم و در تمام جنبه های زندگی خود احساس شادی و اشتیاق می کنیم. زمانی که بتوانیم مواهب و استعدادهای منحصر به‌ فرد خود را ابراز کنیم و در عین حال به شادی دیگران کمک کنیم ، احساس خوشبختی و رضایت می‌کنیم.

 

 

داشتن حس هدف به ویژه در محل کار مهم است تا بتوانیم به طور روزانه احساس مشارکت، انگیزه و الهام گیری کنیم. آمارهای اخیر نشان داده است که استرس محل کار در طول 3 سال گذشته افزایش یافته است و استرس بر روابط افراد با دوستان، خانواده و همکاران تأثیر می‌گذارد و عدم احساس هدفمندی در محل کار می‌تواند به یک موقعیت کاری استرس‌زا اضافه کند.

 

 

 

نه تنها احساس معنا و هدف در کار می تواند سلامت روان ما را بهبود بخشد، بلکه ممکن است کیفیت خواب ما را با افزایش سن بهبود بخشد. حتی برخی از مطالعات نشان می‌دهند که سطوح بالاتر هدف در زندگی، اثرات مضر روی مغز را کاهش می‌دهد که می‌تواند منجر به تغییر در شناخت در سنین بالا شود.

 


 

 

چگونه در محل کار معنا و هدف پیدا کنیم

درک دوشاها و ساختار منحصر به‌ فرد دوشا به ما این امکان را می‌دهد که هر کاری را که انجام می‌دهیم، از جمله کارمان، با نقاط قوت طبیعی خود هماهنگ کنیم، بنابراین می‌توانیم شادی و هدف را هر روز پیدا کنیم. با درک ماهیت منحصر به‌ فرد خود یا پراکریتی ، می‌توانیم انتخاب‌های آگاهانه‌تری در مورد محیطی که به احتمال زیاد در آن رشد می‌کنیم و می‌خواهیم در آن کار کنیم، داشته باشیم و می‌توانیم با نقش‌ها و مسئولیت‌هایی که در یک شغل می‌خواهیم هماهنگ باشیم. اغلب اوقات، از ترس اینکه نتوانیم شغل دیگری پیدا کنیم، اولین شغلی را انتخاب می‌کنیم، حتی زمانی که شهودمان به ما می‌گوید که کار درستی نیست.

 

 

 

هنگام بررسی شغل، همچنین مهم است که بدانید چه محیط های کاری به احتمال زیاد با نوع ذهن و بدن غالب شما مطابقت دارد. در هر موقعیت شغلی که هستید، یافتن نقش هایی در آن شغل که به شما امکان می دهد از مواهب طبیعی خود استفاده کنید، هدف بیشتری را برای روزهای شما به ارمغان می آورد.

 


 

نگاهی به دوشاها

 

 

 

دوشای واتا

 

برای واتاها معمول است که در موقعیت شغلی که می توانند نوآور و خلاق باشند، پیشرفت کنند. آنها از استفاده از موهبت طبیعی ارتباط خود لذت می برند و مشتاقانه منتظر انجام کارهای جدید هستند، زیرا با تغییر رشد می کنند. انواع واتا می توانند سعی کنند راه هایی برای استفاده از خلاقیت خود در هر موقعیت شغلی که هستند بیابند.

 

 

 

با این حال، برای حفظ تعادل در محل کار، انواع واتا باید ثبات و منظمی را پرورش دهند، در مصرف انرژی خود برای اعتدال تلاش کنند، و اعمال روزانه را رعایت کنند که زمینه ساز است. و تثبیت کننده این شامل یک روال منظم است ، خواه مدیتیشن صبحگاهی و تمرین تنفسی منظم، وعده های غذایی منظم، یا یک روال منظم عصرانه باشد. استراحت های منظم تنفسی در طول روز نیز می تواند تمایل واتا به احساس خستگی در طول یک روز پرمشغله را آرام کند.

 


 

دوشای پیتا

 

 

پیتاها از دقیق بودن و جزئیات گرا بودن در کار خود لذت می برند و با هدف گذاری انگیزه دارند. آنها جاه طلب هستند و از مدیر و رهبر بودن در محل کار لذت می برند و اشتیاق به ایجاد انگیزه در دیگران دارند. این می تواند در گروه های بزرگ یا حتی در گروه های کوچک باشد. وقتی به آنها اجازه داده شود که تمایلات رهبری طبیعی خود را بیان کنند، احساس هدفمندی بیشتری می کنند.

 

 

 

پیتاها برای پیشرفت در کار و فرسودگی، باید اهداف واقع بینانه ای برای خود و دیگران تعیین کنند و انتظارات را از قبل روشن کنند. آنها همچنین باید زمانی را به اوقات فراغت اختصاص دهند تا فضایی بین کار و بازی ایجاد شود. زمانی که کار به طور خاص شلوغ است، حتی زمانی که کاری را انجام می دهند که دوست دارند، اعتدال در خارج از محل کار به آنها اجازه می دهد تا هر روز در بهترین حالت خود ظاهر شوند. این می تواند اعتدال در ورزش، مشارکت اجتماعی یا سایر فعالیت های بیرونی آنها باشد.

 


 

دوشای کافا

 

 

کافاها از کارهای روزمره لذت می برند و در محل کار وفادار و فداکار هستند. آنها ثابت و قابل اعتماد هستند، به راحتی در هم ریخته نمی شوند و از کارهای روزمره لذت می برند. آنها معلمان طبیعی، مربیان، و حمایت از بقیه تیم. کافاها همچنین ممکن است از بودن در یک تیم لذت ببرند و در عین حال کار خود را به تنهایی در فضای خود انجام دهند.

 

 

 

برای درگیر ماندن در محل کار، کافاها باید تنوع بیشتری به کار بیافزایند تا از پیش پا افتاده شدن کار جلوگیری کنند و به طور دوره ای برای جمع شدن با همکاران وقت بگذارند. آنها می توانند تلاش کنند تا نیازها و ایده های خود را آشکارتر بیان کنند و انعطاف پذیری را در وظایف شغلی خود پرورش دهند. خوب است که بلند شوند و در طول روز حرکتی انجام دهند تا انرژی جریان داشته باشد.

 

 


 پرسشنامه تعیین دوشا (مزاج بدن)

پرسشنامه تعيين دوشا در آيورودا


 

 

کاوش در هدف شما

 

 

 

گاهی اوقات پیدا کردن محیط کاری مناسب ممکن است چالش برانگیز باشد و ممکن است ندانیم دقیقاً چه می خواهیم. با توجه به ماهیت اصلی خود، نکات بالا را در نظر بگیرید و همچنین سوالات زیر را از خود بپرسید:

 

 

 

چه کاری را خوب انجام دهم؟


رویای انجام چه کاری را دارم؟


چگونه می توانم هدایای منحصر به فرد خود را به کاری که اکنون انجام می دهم کمک کنم؟


چه چیزی در کاری که در حال حاضر انجام می دهم به من معنا و لذت می بخشد؟


چگونه می توانم در خدمت باشم؟


من اینجا هستم که چه چیزی را به دنیا بیاورم؟

 

 

 

هر روز زمانی را به تفکر در مورد این سؤالات اختصاص دهید و به پیام هایی که از قلب شما برمی خیزد گوش دهید. دوشا شما هرچه که باشد، برای استفاده موثر از توانایی های طبیعی خود در محل کار، مهم است که تمرینات روزانه داشته باشید که تعادل شما را حفظ کند.

یک روال روزانه که شامل تمرین هایی برای خواب آرام، مدیریت استرس، حرکت آگاهانه، تغذیه سالم و احساسات متعادل است به شما این امکان را می دهد که هدف، شادی و رضایت بیشتری را تجربه کنید و به شادی اطرافیانتان کمک کنید.


 

 مطالب مفید پیشنهادی:

 

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا دوشاها در محل کار