دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

 

راهکار طبیعی برای بوی بد زیر بغل

 

 

زمانی که ما عرق می کنیم، چربی، نمک و آب موجود در عرق با باکتری هایی که از قبل روی پوست ما وجود دارد مخلوط می شوند و در نتیجه بوی زیر بغل به مشام می رسد. غذایی که می خوریم، هورمون ها و داروها و نوع پوشش می توانند در بوی زیر بغل نقش داشته باشند. ممکن است برای هر کسی این اتفاق بیفتد، اما برخی از افراد بیشتر از دیگران مستعد ابتلا به بوی بدن هستند. البته تعریق یکی از روشهای دفع مواد زائد و سموم از بدن است که نباید توسط برخی از مواد شیمیایی و بهداشتی مانند دئودورانت ها مانع از آن شد اما با برخی از روشهای طبیعی میتوان تا حد زیادی مانع از بوی بد عرق بدن شد

 

 

 

مصرف چای سبز ، اصلاح تغذیه ، استفاده از آب لیموی طبیعی رقیق شده با آب و اسپری آن در زیر بغل

 


خمیر حاصل از ترکیب جوش شیرین و کمی آب (این خمیر را در زیر بغل مالیده و اجازه بدید تا خشک شود و سپس آن را بشوئید بجای جوش شیرین میتوان از زردچوبه یا عرق بهارنارنج یا سدر نیز استفاده کرد)

 

 

اسپری کردن سرکه سیب رقیق شده با آب در زیر بغل

 

 

استفاده از آب رزماری: آب رزماری دارای خواص ضد باکتری است و می‌تواند بوی بد زیر بغل را کاهش دهد. می‌توانید یک قاشق آب رزماری را در یک لیوان آب مخلوط کرده و با این محلول منطقه زیر بغل را تمیز کنید.

 

 

مصرف خوراکی‌های طبیعی: برخی از خوراکی‌ها مانند نعناع، رزماری و جوز هندی می‌توانند بوی بد زیر بغل را کاهش دهند. می‌توانید این مواد را به غذاهای خود اضافه کنید یا به صورت مکمل مصرف کنید.

 

 

پرهیز از مصرف مواد کافئین دار و الکل ، سیر و پیاز و فست فودها ، دوری از استرس ها ، نوشیدن آب کافی در طول روز ، مصرف سبزیجات و میوه های فصلی ، مصرف کمتر گوشت های قرمز ، نوشیدن شربت سرکنگبین تهیه شده با عسل ، پیاده روی روزانه به کاهش بوی بدن عرق بدن کمک می کند

 

 

برخی از مام‌ها ممکن است منافذ تعریق را انسداد کنند و باعث محبوس شدن عرق در زیر بغل شوند. این موضوع می‌تواند باعث ایجاد تعریق بیشتر، ایجاد بوی بدتر و حساسیت پوست شود.

 

 

با این حال چنانچه میزان تعرق در فرد زیادتر از حد طبیعی است لازم است به پزشک مراجعه کند

 


 مطالب مفید پیشنهادی:

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه آیورودا آشنایی با آیورودا راهکار طبیعی برای بوی بد زیر بغل