دانش آیورودا (علم زندگی)

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

راه هاي دور كردن انرژي منفي

راه هاي دور كردن انرژي منفي

۱۴ راه که آدم‌های مثبت انرژی منفی را از خودشان دور می‌کنند


انرژی منفی تقریبا همه‌جا پیدا می‌شود. آدم‌هایی هستند که دایم از زندگی شکایت می‌کنند، عادت‌های بد انجام می‌دهند و باعث ناراحتی شما می‌شوند. احساساتی که بروز می‌دهند در افکار و اعمال شما تاثیر بدی می‌گذارد. بنابراین اگر می‌خواهید موفق باشید دوری‌کردن از منبع انرژی منفی ضروری است.

هرکس به سادگی می‌تواند تحت تاثیر احساست منفی قرار بگیرد و فقط کسانی مستثنا هستند که یاد گرفته‌اند چه‌طور با آن کنار بیایند. این ۱۴ راه به شما نشان می‌دهد آدم‌های مثبت چگونه منفی بودن را کنترل می‌کنند. پس شما هم می‌توانید در زندگی‌تان از آن استفاده کنید.


۱. شادی را در درون خود ایجاد می‌کنند.

آدم‌های شاد شادی‌شان را بر محرک‌های بیرونی بنا نمی‌کنند. آنها می‌دانند همین‌که آن محرک از بین برود روحیه‌شان خراب خواهدشد. درعوض به دنبال منابع انرژی مثبت درونی می‌گردند و هوشیاری را تمرین می‌کنند.

۲. تفکر مثبت را تمرین می‌کنند.

اندیشه‌ها در اعمال شما نفوذ می‌کنند، بنابراین، اگر منفی بیندیشید، آینده‌ای روشنی در انتظار شما نیست. آدم‌های مثبت بهانه‌های ذهن‌شان را باور ندارند. از طریق تاییدهای مثبت و یافتن جنبه‌های خوب هر مشکلی، مطمئن می‌شوند از نظر ذهنی برای موفقیت آماده هستند.

۳. به دنبال دلایلی برای باور داشتن خودشان می‌گردند.

"هرگز اجازه ندهید منفی بودن شما را برنجاند. آدم‌های زیادی وجود خواهند داشت که مجبورید به سختی از میان‌شان عبور کنید ولی تا زمانی که خودتان را باور داشته باشید، فقط همین است که اهمیت دارد."-بکی جی.

حتی اگر کاملا احساس درماندگی و پوچی می‌کنید، دلایل بی‌شماری برای باور داشتن خودتان وجود دارد. این فکرهای منفی، موانعی موقتی و بیشتر مواقع ساختگی هستند.

۴. از آدم‌های منفی پرهیز می‌کنند.

محیط اطراف‌تان تاثیر عظیمی روی شما دارد. اگر با آدم‌های مثبت وقت بگذرانید، بیش‌تر احتمال دارد شاد و راضی باشید. از سوی دیگر، اگر به آدم‌های شاکی و منفی‌باف خیلی نزدیک باشید، دوره‌ی سختی برای پاک‌سازی انرژی منفی از زندگی‌تان پیش رو خواهید داشت.

۵. مرتب ورزش می‌کنند.

ورزش فیزیکی با ترشح اندرفین همراه است که مسئول "احساس خوب" است. خوب رفتار کردن با بدن‌تان حاصل خوبی خواهدداشت و منجر به کاهش استرس و شادی مضاعف می‌شود. از سوی دیگر اگر به نیازهای بدن‌تان بی‌توجهی کنید، باعث می‌شود خیلی زود عواقب منفی آن را تجربه‌کنید.

۶. زمانی را در طبیعت سپری می‌کنند.

بودن در طبیعت ذهن شما را پاک و بدن‌تان را آرام می‌کند. آدم‌های مثبت بخشی از روزشان را به بیرون رفتن و ستایش زیبایی سیاره‌مان اختصاص می‌دهند. این راهی فوق‌العاده برای شارژ باتری‌تان است!

۷. از خرج‌کردن ضربتی خودداری می‌کنند.

این روزها خرید عرضه‌ها و فورش‌ فوق‌العاده برای جلب توجه شما رقابت می‌کنند، بنابراین ساده است خود را غرق در حس خرید بیابید. شاید خرید بیهوده در لحظه حس خوبی به شما بدهد، ولی از چشم‌اندازی وسیع‌تر، این عادت ناسالمی است که آدم‌های مثبت به هر قیمتی از آن خودداری می‌کنند. آنها ترجیح می‌دهند در تجربه‌هایی سرمایه‌گزاری کنند که به کمک آنها دنیا را کشف کنند و خاطره‌های فو‌ق‌العاده‌ای بسازند.

۸. شکست را می‌پذیرند.

آدم‌های مثبت وقتی می‌فهمند شکست تنها راه یادگیری و رشد است، با آغوش باز آن را می‌پذیرند. هروقت فرومی‌افتند، به جای تسلیم شدن سخت تلاش می‌کنند تا دوباره به اوج برگردند. حتی اگر شکست به احساسات منفی بینجامد، درک می‌کنند این احساسات گذرا هستند و به سرعت ناپدید خواهند شد. آنها برای سرعت دادن به این فرآیند به تفکر مثبت ادامه می‌دهند.

۹. آنها مسئولیت کامل را می‌پذیرند.

آدم‌های مثبت مسئولیت آن‌چه را در زندگی‌شان روی می‌دهد می‌پذیرند. شکست یا موفقیت، هرچه باشد تاثیر اعمال و افکار خودشان است. یک شخص مثبت هیچ‌وقت عوامل بیرونی را سرزنش نمی‌کند و روی چیزهایی تمرکز می‌کند که دردست‌رس و بهبودپذیر هستند.

این‌گونه آنها بهتر شدن را پی‌می‌گیرند و به جای ناامیدی از چیزهای غیرقابل کنترل، پیش‌رفت مداوم را تجربه می‌کنند.

۱۰. یاد می‌گیرند افکارشان را کنترل کنند.

ذهن می‌تواند بلافاصله با افکار منفی از کنترل خارج شود. افراد مثبت می‌دانند اگر افکارشان را کنترل نکنند، کنترل اعمال و رفتارشان را از دست می‌دهند. به همین دلیل کنترل ذهن را تمرین می‌کنند، مثلا از طریق مراقبه.

۱۱. زمانی را برای استراحت در نظر می‌گیرند.

آدم‌های مثبت می‌فهمند گاهی به جای تلاش برای عالی بودن نیاز دارند آرام بگیرند، اهداف و آروزهای‌شان را در اولویت دوم قرار دهند و به سادگی بی‌خیال شوند. با این کار از فرسودگی خودداری که ممکن است انرژی منفی غیر ضروری تولید کند خودداری می‌کنند.

به‌طور خلاصه، یک قدم به عقب برمی‌دارند تا فردا جلوتر بروند.

۱۲. باور دارند همیشه راه‌حلی وجود دارد.

گاهی زندگی ضربه‌ی شدیدا ناامیدکننده‌ای به شما می‌زند. ممکن است در چنین لحظه‌هایی به توانایی‌تان در حل مشکل فعلی شک کنید. واقعیت این است که همیشه راهی برای غلبه به موانع وجود دارد و آدم‌های مثبت همیشه این را به خاطر دارند. حتی اگر به پایین‌ترین حد ممکن برسند، باور دارند که پیش می‌آید، پس می‌توانند دوباره، حتی قوی‌تر از قبل به قله برسند.

۱۳. می‌دانند چه‌وقت نه بگویند.

ارزش به موقع "بله " یا"نه" گفتن بی‌نهایت زیاد است. برخلاف برداشت‌های نادرست، این دو کلمه قدرت بی‌کرانی دارند و چگونگی استفاده‌ی شما از این ۲ کلمه، تعیین می‌کند چه اتفاقی در زندگی‌تان بیفتد.

آدم‌های مثبت به جای خشنود کردن دیگران روی اولویت‌های خودشان تمرکز می‌کنند. برای همین است که می‌دانند خیلی چیزها هست که مجبور نیستند به آنها بله بگویند.

۱۴. به دنبال تایید هیچ‌کس نیستند.

اگر بگذارید نظرات دیگران شما را ناتوان کند، برای خوب و شاد بودن دوره‌ی سختی را پیش رو دارید. خیلی از آدم‌ها از تصدیق نشدن و نقد شدن می‌ترسند. آدم‌های مثبت دقیقا برعکس فکر و عمل می‌کنند.

آن‌ها از عدم تایید دیگران به عنوان شاخص صحت و درستی استفاده می‌کنند. واقعیت این است که چیزهای بی‌شماری وجود دارد که برای آنها نیازی به تایید کسی ندارید، هرچند ممکن است این‌طور فکر نکنید.

نویسنده: اسکار نوییک

منبع: لایف هک

 

{jcomments on}

دوره آموزشی سلامتی به روش آیورودا


dosha test ayurveda - تست تعیین مزاج در آیورودا


chakra test banner تست چاکراها و چرخه های انرژی

خبرنامه

آدرس ایمیل خود را در کادر زیر وارد نمایید تا از آخرین اخبار سایت دانش آیورودا مطلع شوید .

تماس با ما

اطلاعات تماس سایت دانش آیورودا

  • شماره تماس : 09136018307
  • لینک اینستاگرام دانش آیورودا:https://www.instagram.com/Ayurveda_ir

شما اینجا هستید: خانه خبرها وبلاگ راه هاي دور كردن انرژي منفي